7. januar 2010

Klar for avreise

Da nærmer avreisen seg med stormskritt! Med en god del sommerfugler i magen er vi nå klare for å begynne reisen jorda rundt. Det siste halvåret har gått med til å tjene inn penger og planlegge den store turen og jeg må si at tiden har gått fort på slutten. Nå står plutselig avreise for tur og den siste uka har blitt brukt til de siste reiseforberedelsene  Jeg har brukt mye tid på å finne ut hva jeg skal pakke, kjøpe inn alt det jeg ikke allerede har og til slutt endelig å pakke alt. Nå håper jeg at alt det viktige er med og at sekken inneholder det jeg trenger for 5 måneder på reise, Hvis ikke kan ting alltids kjøpes underveis og jeg har tatt høyde for at sekken kan være både tyngre og fullere når jeg setter kursen hjem i juni!

Torsdag formiddag forlater vi Norge og 20 minusgrader og setter kursen for Sør-Afrika og 25 plussgrader! Reisen går via London og til Johannesburg hvor vi ankommer tidlig fredag morgen. Allerede lørdag drar vi avgårde på en 16 dagers lang safaritur som hovedsaklig foregår i Botswana. På denne turen skal vi besøke flere nasjonalparker og få oppleve en del av Afrikas rike dyre- og planteliv. Et høydepunkt blir også å få se de berømte Victoriafallene i Zimbabwe. Jeg gleder meg og er veldig spent på denne turen!

2 kommentarer:

  1. God tur! håper alt har gått bra så langt. Gleder meg til å lese oppdateringer når du har tilgang på nett igjen:)
    Klem Hanna

    SvarSlett
  2. Hehey lille venn! Så gøy side du har laga:D
    Føler at det er på tide at du oppdaterer siden her nå - så vi vet at du er i live! Men for alt jeg vet kan det jo være usedvanlig vanskelig å finne data med internett tilgang der du er? Uansett, håper alt er bra. Ikke ta imot godteri fra fremmede menn! Ta godt vare på dere selv:)
    Cecilie.

    SvarSlett